Challenges

Plaats reactie
the_Sage
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-04-2012 19:49

Challenges

Bericht door the_Sage » 28-06-2013 11:03

De laatste tijd zijn challenges regelmatig aan de orde geweest.

Speltheoretisch/objectief/powergamer gezien zijn challenges natuurlijk puur overpowered: in plaats van samen tot een eerlijke/leuke matchup te komen mag een coach gewoon kiezen waar hij tegen wil spelen, zonder daarvan enig nadeel te ondervinden.

Als deze mogelijkheid met zorg wordt gebruikt bieden challenges leuke fluff of strategische overwegingen (zoals na een bounty, om een ongeslagen team aan te pakken, of om een kans te maken in de playoffs te komen). In andere situaties is het hoogst onwenselijk (dwarves die halflings challengen, of mensen die 800k omlaag of precies 150k omhoog challengen).

Daarom wil ik voorstellen om challenges te behouden maar wel te beperken. Als men (of Michel) er niks voor voelt doen we dat natuurlijk niet.

Ik heb twee opties in mijn hoofd:
-Iedere coach mag per seizoen één challenge uiten. Deze dient binnen alle redelijkheid uitgevoerd te worden.

-Een coach mag maximaal één keer vaker challengen dan gechallenged worden. Een coach mag maximaal één keer vaker gechallenged worden dan challengen.

Wat vind men hiervan?

Vinz_D
Berichten: 164
Lid geworden op: 29-03-2012 20:58

Bericht door Vinz_D » 29-06-2013 14:28

Tja. Volgens het CRP mag je schijnbaar een challenge per week (!!!) plaatsen. Nu lijkt mij dat wel wat enthusiast, maar ik ben het er wel mee eens dat het enigszins een mate van redelijkheid moet hebben...

Ik ben, persoonlijk, van mening dat een challenge inderdaad een gegronde reden moet hebben. Of het nu inderdaad vanwege een op jouw speler geplaatste bounty is, of dat het die laatste maand voor de play-offs is en je een plek in de top vier wilt veiligstellen / claimen, of dat je juist een speler eruit wilt werken.
Terugstappend naar de CRP zou het alleen door middel van een melding bij de league commissioner gaan, maar ik ben van mening dat een challenge ook echt 'EEN CHALLENGE!' moet zijn en (a la WWE-style) dat ook groots aangekondigd mag worden... Met een gegronde reden voor de challenge zou dat ook geen probleem moeten zijn. :wink:

Qua de genoemde opties (wat betreft het aantal dan) zou ik voor optie 2 gaan, waarbij een coach 1x meer mag challengen, dan gechallenged worden. (Dus, 1 keer challengen om 0 keer gechallenged zijn, 2 om 1, 3 om 2, etc.).

Duke Jan
Berichten: 89
Lid geworden op: 01-04-2012 13:46

Bericht door Duke Jan » 29-06-2013 17:04

Ik denk dat sommige coaches meer geneigd zullen zijn te challengen dan anderen en als er een goede WWE-stijl wrdt gebruikt zie ik niet waarom dit beperkt zou moeten worden tot een max van een challenge per seizoen of iets dergelijks. Vooral niet nu alleen ingeschreven teams gechallenged mogen worden. Als je meespeelt kan je gechallenged worden. Als iemand met een dwergenteam alleen stunties gaat challengen staat er een hele rij met klauwen uitgedoste teams klaar om hem te challengen. Als iemand met halflings gaat lopen cherry picken zie ik geen reden waarom een dwergencoach dat halfling team niet zou challengen.
Afbeelding

SirSebstar
Berichten: 283
Lid geworden op: 28-03-2012 23:33

Bericht door SirSebstar » 29-06-2013 22:08

ik heb nog nooit een team gechallenged, wel een speler.
Het is mij om het even, voor mij betekend challenge gewoon een grote voorkeur voor.

the_Sage
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-04-2012 19:49

Bericht door the_Sage » 02-07-2013 10:31

Meh. Cherry picken met halflings is nog steeds een verliezende formule, maar iig nog een interessante uitdaging. Als ik bijvoorbeeld een pot met halflings tegen rookie chaos speel, heb ik geen zin om de rest van het seizoen gastheer te zijn van de SPP feestjes van alle (chaos) dwarves in de league. Tuurlijk; idealiter zouden dit soort regels niet nodig zijn, maar als elke (gewoon een grote) voorkeur voor een specifieke matchup resulteert in een challenge, dan wordt het wel nodig imo.
SirSebstar schreef:ik heb nog nooit een team gechallenged, wel een speler.
Het is mij om het even, voor mij betekend [sic] challenge gewoon een grote voorkeur voor.
Dit was de challenge
shlaan@hotmail.com schreef: my pandora rising vs scale models?

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Bericht door mepmuff » 02-07-2013 11:27

Dit:
Vinz_D schreef:... ik ben van mening dat een challenge ook echt 'EEN CHALLENGE!' moet zijn en (a la WWE-style) dat ook groots aangekondigd mag worden... Met een gegronde reden voor de challenge zou dat ook geen probleem moeten zijn.
Ik stel voor een subforum te maken waar mensen hun challenge kwijt kunnen. De tegenstander en overige legueleden kunnen daaronder (in stijl) reageren en de tegenstander mag de commish ook mailen met non-fluffy bezwaren. Aan de hand van de challenge, de reactie, evt prive-bezwaren en bribes zal de commish een volslagen subjectieve beslissing nemen over de challenge :twisted:

In het geval de commish zelf betrokken is bij de challenge wordt de beslissing uitbesteed.

Vinz_D
Berichten: 164
Lid geworden op: 29-03-2012 20:58

Bericht door Vinz_D » 02-07-2013 22:02

Jasper, wetende hoe jij met Halflings speelt, wil ik daar niet eens tegenover staan! :lol:




Desondanks lijken er mij wel twee verschillende dingen genoemd te worden, namelijk enerzijds een challenge (zijnde het met een reden uitdagen van een team c.q. coach) en anderzijds een voorkeur uitspreken (omdat je graag -weer- een keer tegenover een bepaalde speler wilt zitten)... De eerste lijkt mij vrij simpel, daarbij kan ik mij vinden in hetgeen Michel aandraagt. Voor de tweede lijkt mij dat er bij het aanmelden aangegeven kan worden richting Michel dat je, wanneer diegene speelt, graag tegenover een bepaalde coach wilt zitten. Afhankelijk van wie hoe vaak tegenover wie gezeten heeft volgens het site-databank-gevaarte bepaalt hij uiteindelijk de draw, maar daar zullen voorkeuren (lijkt mij) altijd wel in meegenomen worden.

Plaats reactie