To khorne or not to khorne?

Plaats reactie
mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

To khorne or not to khorne?

Bericht door mepmuff » 25-10-2012 14:13

Wat vinden jullie, volgend seizoen wel of geen Khorne in de league? Dit is dan voor dat seizoen, aan het eind waarvan we weer verder zien.

Het roster in kwestie:

Code: Selecteer alles

- Pit Fighter,        Quantity 0-16, 60k, MA 6, ST 3, AG 3, AV 8, Skills: Frenzy, Normal GP, Double AS
- Bloodletter Daemon, Quantity 0-4,  80k, MA 6, ST 3, AG 3, AV 7, Skills: Horns, Juggernaut, Regeneration, Normal GAS, Double P
- Khorne Herald,      Quantity 0-2,  90k, MA 6, ST 3, AG 3, AV 8, Skills: Frenzy, Horns, Juggernaut, Normal GS, Double AP
- Bloodthirster,      Quantity 0-1, 180k, MA 6, ST 5, AG 1, AV 9, Skills: Loner, Wild Animal, Claw, Frenzy, Horns, Juggernaut, Regeneration, Normal S, Double GAP
- Reroll : 70k 
- Apoth: yes
NB: de uitslag van de poll is niet bindend maar wordt ter overweging meegenomen.

Dave
Berichten: 228
Lid geworden op: 28-03-2012 22:18

Bericht door Dave » 25-10-2012 17:48

voor

Vinz_D
Berichten: 164
Lid geworden op: 29-03-2012 20:58

Bericht door Vinz_D » 27-10-2012 02:12

Ik zal het zelf waarschijnlijk niet gaan spelen, maar heb er geen probleem mee, als dit team voor een seizoen (of evt. meerdere) mee draait.

SirSebstar
Berichten: 283
Lid geworden op: 28-03-2012 23:33

Bericht door SirSebstar » 27-10-2012 15:58

Ik zou ermee spelen, en daarvoor moet hij dus in de league.

Aan de andere kant, hij heeft nog geen stars, het is een meer jaren team (net als slann) dus niet zo handig om maar 1 periode mee te spelen. Ook is hij niet echt... af...

mijn team
Bloodthirster, 6xpit fighter, 4x daemon, 2 rr.
Eerste aankoop een apo. Wachten tot de pitfighters doodgaan.
cash achter de hand houden om geskillde yourny man te kopen. daarna 3de reroll.
en pas daarna kan het feest echt beginnen.
mmmm
wat zegt de indominable The Sage?

Dave
Berichten: 228
Lid geworden op: 28-03-2012 22:18

Bericht door Dave » 27-10-2012 20:24

ik ben niet the sage maar zou wel wachten met de bloodthirster

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Bericht door mepmuff » 27-10-2012 22:39

Rerolls zijn ook goud waard voor dit team. Zou serieus proberen er met 4 te beginnen.

Vinz_D
Berichten: 164
Lid geworden op: 29-03-2012 20:58

Bericht door Vinz_D » 28-10-2012 00:59

Hmmm, ondanks dat met zoveel juggernaut het ontbreken van block niet direct een probleem hoeft te zijn, is het nemen van 2 re-rolls wel erg weinig, gezien het niet hebben van zo'n beetje alle skill re-rolls. Dan is een groot monster in je team vanaf moment één wel erg leuk, maar ook wel heel onbetrouwbaar. HEEL onbetrouwbaar.

En ja, ik begon mijn Slaven team ook met een rat over, maar daarin had ik een speler of zes, zeven met skill re-rolls waar ik ten minste wat mee kon. ;-)

Mijn keuze zou dan zijn:
- 2 heralds
- 4 re-rolls
- 3 daemons
- 6 pit fighters

Als eerste sparen voor je apo, dan voor een vierde daemon en dan oppotten voor een blood thirster.

the_Sage
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-04-2012 19:49

Bericht door the_Sage » 30-10-2012 14:46

Ben geen groot fan van het roster. Fluff-wise is een bloodthirster met S5 gewoon suf. Crunchwise is het een team dat slecht begint, best aardige middenklasse potenties heeft, maar niet heel groot kan worden.

Reken er trouwens op dat er een all-fend team komt als tegenhanger. =)

Ik denk dat die daemons erg leuk kunnen zijn op de lange termijn. GAS access is geweldig, maar pas echt wanneer je 3 of meer skills hebt (denk vampires en slann blitzers).

Maar op de lange termijn is de combinatie van hebben van maar 1 claw en het niet hebben van ag4 wel meh. Eigenlijk lijkt het verdomd veel op norse zonder block. =P

Als je echt goed positioneert (en/of je tegenstander doet dat niet) en je hebt een hoop block, een hoop guard, en wat grab, dan is je berg frenzy wel goud waard.

De bloodthirster zou DE speler van het team, maar heeft nog steeds loner, geen G access, en wild animal. Eigenlijk is het chaos mino met AV9, zonder tentacles. Beginnen met claw ipv mighty blow maakt hem een iets slechtere basher om te beginnen, maar dat trekt bij 6 spp meer dan bij. Juggernaut maakt wel dat hij betrouwbaarder is.

Ik vind dat je zou moeten beginnen met een bloodthirster, maar dat het een slecht idee is om te winnen. Zonder hem is het team zo niksig, maar 2 rerolls zonder block en met frenzy is gewoon ruk. Ik zou het wel doen, en dan inderdaad spelen op de groei, zoals Sirseb dat van plan is. Dan maar verliezen en spps pakken aan het begin. Eigenlijk net als met slann: gewoon toch blitzers kopen en dan maar hopen op die MVPs (en concessions! =P )

(en wie dan ook zijn eerste tegenstander is: maak die bloodthirster dood voordat hij een apo heeft =D )

@Vinz: Meer dan 1 juggernaut en/of horns heb je weinig aan: het werkt namelijk alleen op je blitz action.

Ik denk dat dit roster zuigend begint, en ergens in de middenklasse (1500-2000 TV oid) best aardig wordt. Op hele hoge team value komt het zowel claw als stats tekort (daar wonen immers de nurgle, chaos, en chaos dwarf teams).

Je doel om naartoe te werken is ongeveer dit:

Bloodthirster: Mighty Blow, Piling On, Guard: 240
Bloodletter: Block, Dodge, Guard, Tackle: 160
Bloodletter: Block, Dodge, Guard, Side Step: 160
Bloodletter: Block, Dodge, Guard, Side Step: 160
Bloodletter: Block, Dodge, Guard, Side Step: 160
Herald: Block, Guard, Mighty Blow, Tackle: 170
Herald: Block, Guard, Mighty Blow: 150
Pit Fighter: Leader, Block: 100
Pit Fighter: 60
Pit Fighter: 60
Pit Fighter: 60
Pit Fighter: 60
Pit Fighter: 60

3 Rerolls: 210

1810k TV

SirSebstar
Berichten: 283
Lid geworden op: 28-03-2012 23:33

Bericht door SirSebstar » 31-10-2012 21:03

heb ik toch als enige tegen gestemd..lol

Duke Jan
Berichten: 89
Lid geworden op: 01-04-2012 13:46

Bericht door Duke Jan » 01-11-2012 09:57

Ben het op veel punten met de Sage eens. Mij valt op hoe rap de extra blocks zich vertalen in extra casualties. Het lijkt wel effectiever dan machtig blazen. Twee pitfighters met block brengt je al voldoende gelegenheid om veel twee-dice frenzy blocks op te zetten.

Wat betreft de horns/juggernaut: 1 is makkelijk op te anticiperen door je tegenstander, maar met twee heralds en een bloodthirster is er altijd een nuttige horns/juggernaut blitz opportunity. Mits goed gepositioneerd.

Ik ben geen fan van de daemons, afgezien van de GAS access. 7 horns/juggernauts is teveel van het goede. Met veel pit fighters kan je je TV vrij laag houden en heb je de bloodletters eigenlijk niet nodig. De S is goed voor guard, maar AV7 guard spelers zijn eigenlijk wandelende lijken. Bovendien kan je met al die frenzy je tegenstander relatief eenvoudig uit positie brengen en worden skills als guard en dodge ineens een stuk minder noodzakelijk.

Ik zou overigens niet met de bloodthirster op de grond gaan liggen. Je hebt meer aan zijn dreiging en ik zou daarom break tackle verkiezen boven piling on. Tegen de tijd dat je bloodthirster zijn derde skill heeft heb je voldoende hitting-power op de rest van je team.

Heralds beginnen met Mighty Blow, dan block, dan guard.
Pit fighters (1x leader, 1x sure hands, rest begint met block)
Sure hands ontwikkelen tot runner (kick-off return, dump off, pass)
Leader (Block, kick)
Block spelers helft tackle, helft dauntless.
Geen bloodletters.
Afbeelding

Plaats reactie