Seizoen 1 (discussie)

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Seizoen 1 (discussie)

Bericht door mepmuff » 20-11-2014 12:39

Er blijkt een grote behoefte te zijn aan een fixed schedule league. Dus in 2015 starten we met eerste seizoen.

Schrijf je in door hieronder te posten of door te mailen naar m.schaake@gmail.com

De ideeën/regels:
- Nieuwe teams, TV 1.000.000
- De schedule zal één pot in drie weken van je verwachten.
- Het schedule zal tijdens vakantieperiodes wat langere rondes omvatten.
- Je wordt zelf geacht je speelafspraken te regelen. Dit kan op een leaguenight, maar geef dan wel aan bij de commish dat je die avond je fixed-league-pot speelt.
- Afhankelijk van het aantal inschrijvingen doen we een enkele round-robin of een dubbele of misschien poultjes met play-offs. Ik mik er in eerste instantie op dat een seizoen in z'n totaal niet langer dan één jaar beslaat.

De regels staan nog niet vast, maar zijn slechts een uitgangspunt. Discussie is welkom.

Dr. Rudolf von Richten
Berichten: 43
Lid geworden op: 15-04-2013 11:48

Bericht door Dr. Rudolf von Richten » 20-11-2014 16:19

It we're gonna do this (and I don't believe it's necessary), I'm against starting with Rookie teams.

That way we'll never get to the higher TV's (except with open games, but those will become fairly meaningless if the scheduled league is the main event), and starting new rookie teams every season isn't what I find interesting. And if we do rookie teams only the first season, I miss the point.

What I suggest is to decide upon a starting 'range' of TV's for each season. For example, we could designate 3 ranges: below 1300, 1300-1700, and 1700 and up, and then we decide every season which range we start with, i.e. which TV's teams starting in the season can have. We could even run 2 seasons in different ranges next to each other if the format is popular enough.

SirSebstar
Berichten: 283
Lid geworden op: 28-03-2012 23:33

Bericht door SirSebstar » 20-11-2014 17:04

fixed league. uitdagend... maar ik wil overal wel aan meedoen.


als er nog een debiel idee moet worden afgeschoten, hier is er eentje iedereen levert een team in , en deze wordt per ronde verloot. de coach bepaalt daarna de skills ect zoals normaal, en daarna mag iemand anders ermee spelen. (eventueel)

seb

Dave
Berichten: 228
Lid geworden op: 28-03-2012 22:18

Bericht door Dave » 21-11-2014 12:38

we should organize a grand finale each year.
Winner of the sceduled league vs the winner of the open league .. ultimate BUBBLE champ!

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Bericht door mepmuff » 21-11-2014 15:03

Dr. Rudolf von Richten schreef:What I suggest is to decide upon a starting 'range' of TV's for each season. For example, we could designate 3 ranges: below 1300, 1300-1700, and 1700 and up, and then we decide every season which range we start with, i.e. which TV's teams starting in the season can have. We could even run 2 seasons in different ranges next to each other if the format is popular enough.
If we do ranges, I suggest we only set an upper limit. I also suggest we start with one scheduled league. I want to see the effects on leaguenights before adding more.
SirSebstar schreef:als er nog een debiel idee moet worden afgeschoten, hier is er eentje: iedereen levert een team in , en deze wordt per ronde verloot. de coach bepaalt daarna de skills ect zoals normaal, en daarna mag iemand anders ermee spelen. (eventueel)
Aiming for non-debility here... Sorry to disappoint :P
Dave schreef:we should organize a grand finale each year.
Winner of the sceduled league vs the winner of the open league .. ultimate BUBBLE champ!
Yes!

Vinz_D
Berichten: 164
Lid geworden op: 29-03-2012 20:58

Bericht door Vinz_D » 21-11-2014 16:18

Hoewel ik niet de aangegeven grote behoefte deel, vind ik het wel een leuk idee en chapeau voor de inzet om dit gewoon te gaan ervaren.

Wel even een paar vragen:
- Rondes van 3 weken houdt in dat er 14 rondes gespeeld worden?
- Hoe wordt omgegaan met rondes die niet gespeeld worden?
- Worden de potten van alle rondes al meteen bekend gemaakt, dat er ook vooruit op het schema gespeeld kan worden?

Ik ben voorstander voor de maximum cap op team value (zij die hier ver onder zitten doen dit op eigen risico), en tegen meerdere fixed schedules naast elkaar. Gooi dan de groep op één hoop, pak hier een schema aan potten en laat dit gewoon spelen.

Of ik wel of niet mee speel moet ik nog even overwegen.

the_Sage
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-04-2012 19:49

Bericht door the_Sage » 21-11-2014 16:40

Ik hou van ontwikkelde teams. Als er een toernooi met alleen rookies komt, pas ik. Als ik weet dat ik tegen iemand kom die alleen nieuwe teams heeft wil ik best ook een nieuw team maken, maar mijn voorkeur gaat uit naar bestaande teams.

Voorstel:
Sorteer de ingeschreven teams op team value, maak bins, en speel binnen iedere bin een round robin.
(bijv: 8 inschrijvingen = 2 bins van 4 = 3 rondes; 15 inschrijvingen = 3 bins van 5 = 4 rondes).

Alternatief:
Maak van tevoren 2 of 3 ranges: bijv. puur rookie, TV 1400 max, en uncapped. Sta iedereen toe om zich op 1 of meer van deze in te schrijven.

In beide gevallen betekent dat de TV gaps relatief klein zijn, en iedereen aan zijn trekken komt.

Fixed tegenstanders binnen een fixed time window betekent wel achterdebroekaanzitten en regels omtrent forfeits etc. Weet niet of je daar nou zo'n zin in moet hebben.

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Bericht door mepmuff » 21-11-2014 16:42

Vinz_D schreef:- Rondes van 3 weken houdt in dat er 14 rondes gespeeld worden?
Drie weken is een uitgangspunt en interessant omdat het niet 100% aansluit bij de leagueavonden. Het aantal rondes, gewenste speelsnelheid en totale duur zal ook voor een groot deel afhangen van het aantal deelnemers.
Vinz_D schreef:- Hoe wordt omgegaan met rondes die niet gespeeld worden?
Ik stel voor een administratief gelijkspel. Dus allebei een punt en geen geld / SPP's.
Vinz_D schreef:- Worden de potten van alle rondes al meteen bekend gemaakt, dat er ook vooruit op het schema gespeeld kan worden?
Het schema zal wat mij betreft volledig uitgekauwd zijn. Als beide coaches zover zijn kunnen ze eventueel ook voor hun voorgeschreven drie weken afspreken.

mepmuff
Berichten: 300
Lid geworden op: 28-03-2012 20:57

Bericht door mepmuff » 21-11-2014 16:51

the_Sage schreef:Ik hou van ontwikkelde teams. Als er een toernooi met alleen rookies komt, pas ik. Als ik weet dat ik tegen iemand kom die alleen nieuwe teams heeft wil ik best ook een nieuw team maken, maar mijn voorkeur gaat uit naar bestaande teams.

Voorstel:
Sorteer de ingeschreven teams op team value, maak bins, en speel binnen iedere bin een round robin.
(bijv: 8 inschrijvingen = 2 bins van 4 = 3 rondes; 15 inschrijvingen = 3 bins van 5 = 4 rondes).

Alternatief:
Maak van tevoren 2 of 3 ranges: bijv. puur rookie, TV 1400 max, en uncapped. Sta iedereen toe om zich op 1 of meer van deze in te schrijven.

In beide gevallen betekent dat de TV gaps relatief klein zijn, en iedereen aan zijn trekken komt.
Ik begin warm te lopen voor meerdere divisies (zou zelf graag in zowel een rookie als een uncapped spelen), maar....

Ik vrees dat er spelers zijn die zich voor teveel inschrijven wat uiteindelijk ten koste zal gaan van de freestyle-league en/of de fixed leagues zelf.
the_Sage schreef:Fixed tegenstanders binnen een fixed time window betekent wel achterdebroekaanzitten en regels omtrent forfeits etc. Weet niet of je daar nou zo'n zin in moet hebben.
Volgens mij betekent dit juist verantwoordelijkheid voor de spelers zelf. Heb je aan het eind van de speelronde de pot niet gespeeld... Helaas.

Natuurlijk ben ik erop bedacht dat een welwillende coach de dupe kan worden van inactie van een tegenstander. Ik hoop dat dat met de huidige groep en een hoog genoege speelfrequentie voor een groot deel ondervangen wordt. Ook zal er wel een forfeit regel moeten komen, ik meen dat er ook een in de CRP staat.

Dave
Berichten: 228
Lid geworden op: 28-03-2012 22:18

Bericht door Dave » 21-11-2014 21:05

MEerdere divisies (want daar heb je het dan over) lijkt mij ook brilliant maar is het niet een goed idee om eerst allemaal met een rookie team te starten en vervolgens tijdens de loop van het seizoen te kijken wat dit voor effect op relatieve TV heeft?

Als het te veel is / te lang duurt / te grote verschillen ontstaan kunnen we altijd nog in divisies verdelen of een maximum aan teams instellen. Mijn ervaring is overigens dat de grote TV Verschillen wel mee vallen, de inducements doen hun werk goed.

Niet gespeeld binnen de drie weken = trakteren op taart/bier/bitterlemon en beide een gelijkspel .. erg goed idee !!

Niet spelen in de laatste ronde omdat je toch al in de playoffs speelt en het gelijke spel / verlies / de besproken sanctie wel kan dragen binnen de stand = uitsluiting voor de playoffs.

Plaats reactie